15. juuli 2010

Salomon Ace Logistics võitleb vapralt finishi poole




Töö käib! Esimesed jõuavad varsti finishisse, kuid meil on veel üle
ööpäeva minna.

Alustati rahulikult eesmärgiga läbida. Esimesel etapil olnud ca 7 km
ujumine oli veidi oodatust raskem, kuna kõigil polnud korralikke
madratseid abiks. Ainsana võttis Minni õpetussõnu tõsiselt Silver, kes
korraliku madratsi hankis.
Põhjameri aga on teadupärast jahe.
ISC/Mountain Loghome oli esimeses vahetuses pool tundi ees.
Liidrid
jõudsid 3,5h enne ennustatud aega 9 tunni asemel 5,5 tunniga :).

Esimesel ööl alanud kolmanda 31 km trekki esimene pool andis teravaid
elamusi. Pidi mingit mäeharja kahima. Kõige enam võttis jalust nõrgaks
Elo ja ka Tõnu, kuna viimane ei kannata kõrgust :). Hommikuse
jalgsi-ronimise pauna liikusin tiimiga 2,5h kaasa.
Algselt pidi end mingi kalju otsa sikutama
ja teisest otsast alla
laskuma, kuid kahjuks jäi ca 40m jumaritega tõus ühe korraldaja
vigastuse tõttu ära. Kahjuks tuli ka hommikul teade, et ISC oli
sunnitud Randy südameprobleemide tõttu katkestama.

Mäel kulgeti leedukate nr 8 ja prantslaste nr 5 nägemisulatuses.
Trekkingu lõpuks oli 32h tehtud ja asuti pärast kerget sööki 172km
rattaetapile läbi lofootide. Kuna viimasele praamile jõudmiseks oli
parasjagu ilma magamata aega, siis otsustati ilma magamata teele
asuda. Teel korralikud tõusud ja laskumised sh ca 7km tunnel pideva ca
4% tõusuga, töö maitses. Pärast seda oli tasuks 10km suhteliselt
allamäge. Viimase 01.30 väljuva praami ajaks jõuti väikse varuga
pärast 115 km läbimist kohale ja sai veel 10 minutiks peldiku
koridoris pikale visata. Laevas sai ka esimest korda magamise
eesmärgil ca 45' toolidel lesitud. Mandril otsustasid tüübid teha
sadamas une enne vahetusalast lahutavat 50 km ratast. Vahetusalasse
jõuti kell 8 ja saadi teada, et tunni pärast väljub kiirkaater, mis
asendas tormiseks kiskunud fjordis 28 km kanuutamist. See tähendas
hiljem 4.25 trahvi ootamist. Ees ootas 52 km trekki, sitas ilmas.
Vihma sadas vahelduva eduga ca 48h. Ületati paar kärestikulist jõge ja
kakerdati kasevõssis, viimased 20 km oli järve kaldal kivipallur Jürto
kividel kahimine. Libe ja aeglane, mingi tiim seal katestas, üks
kukkus roide katki.

Järgnes 50 km kanuus, millega alustati pärast ca 24h trekki. Enne
vahetusalasse jõudmist kiskus tormiks ja otsustati ca 9 km vahelduva
eduga kanuud tassida. Eile õhtul ca 12 paiku pärast 36h
assisteerimiseta liikvel olemist vahetusalasse jõudes oli seltskond
veidi plötu. Silver kurtis energia puudust. Karlil olid jalad tiba
suureks läinud. Soe söök ja pärast 13 km vihmast ratast vabas õhus
toimunud ilma assisteerimise võimaluseta 4.25 trahvimagamine, olgugi,
et ligunevas telgis ja märguvas magamiskotis, siiski kosutas. Hommikul
ca 6 paiku oli paduvihmas enne märga kalipsosse ronimist veidi
kirumist, kuid saadi hakkama. Neli ja pool päeva on tehtud ja viimane
63 km jalgsietapp käsil. See sisaldab ka ohtralt jõgede järvede
ületamist.

Praeguseks seisuks on 106 tunni jooksul horisontaalis oldud või
magatud ca 10% ajast - teisel ööl 10 min sadama koridoris + 45 min
laevas +3h sadama koridoris, kolmandal ööl neljakesi kaheses märjas
telgikotis ilma magamisvarustuseta 3h ja neljandal ööl 3h märjas ja
niiskes järve kaldal. Rajal olles joodud ka viskit ja kuus 0,3l purki
premiumit :).

Hetkel tagant ilmselt ohustajaid pole, enamus katkestanud. Leedukad
kaotasid kanuutamiseks sobilikku ilma oodates aega, veel liiguvad,
kuid on ca 20 tundi taga. Neli km ehk tund või paar eespool on
tsehhid. Kõigepealt käib võistlus siiski endaga, eesmärgiks on
finishisse jõuda. Hommikul oli tuju hea, loodame vaim püsib värske ka
viimaseks 300ks kilomeetriks!

Õnneks on viimase ca 48 tundi kestnud vihmane ilm paranemas. Kohati
nägi päeval ka päikest, hetkel taas pilves.

Liikuvaid pilte:

6 kommentaari:

eduardp ütles ...

Väga vinge ülevaade ajal, kui veel tiim on rajal!
Lõpus veel 192km ratast ja 95 km kajakki... no ma ei tea...
Õnneks natuke allamäge ja ka allavoolu.

Anonüümne ütles ...

Info rajalt - ilm on ilus, tehti väntamises paus ja käidi ujumas. 120 km on veel minna vahetusalani. Tšehhidest lubati 5 km enne finišit mööduda. Raini ratas veereb hästi. Tanel

Tiit Tähnas ütles ...

Väga tublid. Andke aga minna.

Järgneb sõnum logistikutele:
Nii palju "mune" mul ei ole, et lõunasöögiks geeli süüa, aga Teie auks käisin eile ja üleeile rattaga tööl. Osake seda zesti hinnata, sest ega see mingi naljategemine siin ei ole, et võtad ratta ja väntad meeldivas 10 kraadises jaheduses nautides lummavaid vaateid. Siin on tegemist ikka +30-ste temperatuuridega ja ainsaks vaatamisväärtusteks linnavahel läbipaistvate miniseelikutega jalutavad blondiinid. (Kuigi, ega see nüüd kõige hullem variant ka pole).

Ja Elo, Eu só tenho uma nova cerveja, gim ir!

Leivo ütles ...

Nii, ratas tehtud, jääb veel vaid viimane etapp - ehk üks tühine Võhandu 100 kajakimaraton.

Martti ütles ...

Väga kõva! Lõpp juba paistab. Mis Silveri rattaga juhtus?

Anonüümne ütles ...

Silveri ratas jäi ühe korraldaja auto alla, tavaline liiklusõnnetus. Õnneks oli ratas seekord juhita.

Auto oli selline: http://www.exploresweden.se/bilder10/1507_kg-0810_600.jpg